AA i Australien

Anton och Andreas resa i OZ

Click on the picture to the left and you will find the english blog that Anton is writing on.

Schlagerfeber Down Under

Sänt till er 2015-05-25 06:15:28 från Kängoala land ,

OBS!!! Ni har väl inte missat videon när jag och Anton hoppade BungyJump, har ni på något sätt missat det så hittar ni det här OBS!!!

Söndags morgonen började med Schlagerfeber. Eller nja, började med lite gnällande, då Anton skulle väcka mig kl. 5 på morgonen. Jag var inte jättesugen på att gå upp så tidigt bara för att titta på Eurovision song contest. Men vad gör man inte för Sverige. När jag till slut pallrade mig upp och gick till tvrummet som finns på området så hade precis första bidraget börjat, Anton och en till person satt redan bänkade framför tv:n.

Jag vet inte om det var p.g.a. den tidiga morgonen eller att jag är allmänt ointeresserad av schlager, men jag satt mest med mobilen/halvsov medans låtarna spelades. När alla låtar hade spelats gick jag snabbt iväg för att hämta frukost, innan det var dags för att rösta. Både jag och Anton skickade iväg varsitt SMS som röst på Måns, dock fick jag ett SMS tillbaka strax innan röstningen var avslutad att det inte gick fram, så jag var snabbt på mobilen för att skicka iväg ett till. Under poängutdelningen var det ett par till personer som kom in för att kolla vem som vann. Det är många tyskar här på campingen så självklart var alla de andra som tittade tyskar (förutom en som var från österrike). Det blev lite konstig stämning då poängen öste in för Sverige medans Tyskland och Österrike kämpade i bottenskrapet av resultatlistan. Som många av er säkert vet så vann Sverige med Måns Zelmerlöv och låten Heroes. Det gick däremot mycket sämre för våra internationella vänner i tvrummet, Tyskland och Österrike fick tillsammans hela 0 poäng. Så vi fick vara lite ödmjuka när vi firade våran seger.

Rolig nyhet för året var att Australien var med och tävlade, och det gick väldigt bra för dem måsta jag säga, en 5:e plats slutade de på. Schlager överlag här i Australien är faktiskt ganska stort, och jag tror att det brukar sändas i efterhand här i Australien. Men eftersom de var med och tävlade detta år så direktsändes det. Det gick även en extra sändning på kvällen som sänds för de som missade direktsändningen. På många ställen här i Australien så är det vanligt att höra Abba låtar spelandes, ett exempel på det är när Anton klippte sig i en mindre frisörsalong i Killarney (när vi var hos Neil & Rosemary).

Får avsluta med att önska grattis till Måns för vinsten.

 

Hoppas att ni tyckt om läsningen och att ni ser fram emot nästa.

Ha en bra dag!

Andreas  

Hoppas att ni tyckt om läsningen och att ni ser fram emot nästa.

 

Ha en bra dag!

 

Andreas  

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-05-25 07:16:51

Tjoho för Sverige och Måns...så spännande 🎉 Kul att vara svensk i Australien när det gick så bra 👍 och kul för Australien att det gick bra för dem. Ha det så bra! Kram till er båda 💞 Mamma

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-05-25 07:17:55

Vi har inte missat filmen 👍 Hugaliga 🙈

Postat av: Mormor o Morfar

Publicerad 2015-05-25 08:26:58

Roligt för Måns att vinna och att sedan få röster ända från Australien från två tuffa killar som går upp i ottan ,ja vad görs inte för Sverige... Ha det nu så bra så hoppas vi att snart får läsa från någon av er igen.
Kram kram till er båda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Vilka är vi?

Min profilbild

Anton och Andreas

G'day mates! Vi befinner oss just nu i Australien på ett 1-års Work and holiday visum. Vi tänkte blogga lite om våran resa och uppdatera er med våra äventyr och upplevelser!

Tillbaka till Kängoala land

Arkiv