AA i Australien

Anton och Andreas resa i OZ

Click on the picture to the left and you will find the english blog that Anton is writing on.

En välförtjänt massage

Sänt till er 2015-06-25 03:57:25 från Kängoala land ,

Nu har det gått drygt en vecka sedan vi “flydde” Dalbeg och Zucchini plockandet. Ryggen känns bättre sedan vi lämnade, men den är fortfarande inte helt bra än. Så när jag och Anton gick till ”Natt marknaden” för att äta kinesisk buffé häromdagen, så lade jag märke till att det fanns massage till ett bra pris där. Så igår kväll bestämde jag mig för att gå dit för att få min rygg masserad. Jag blev inte besviken, det var riktigt skönt och ryggen känns redan bättre. Det blir nog inte sista gången jag unnar mig en massage här. Så efter massagen så är man åter igen redo för nya äventyr. 

Så vad händer här näst?

Sedan vi anlände här i Cairns så har vi letat efter WWOOFing farmer och andra sorters jobb, och igår fick vi ett glädjande besked om att vi fick komma till en gård uppe i Kuranda (som ligger 25 Km norr om Cairns i utkanten av Atherton Tablelands), där vi kommer jobba för mat och boende. Kuranda är kännt för sin fina natur, så jag ser verlkligen fram emot att få komma dit och utforska området samtidigt som man får uppleva hur det är att leva i Kuranda.

Så förhoppningsvis så får vi tid till att ta lite bilder på omgivningen som vi kan dela med oss utav.

Hoppas ni tyckt om läsningen och att ni ser fram emot nästa

Ha en bra dag

Andreas

PS. Glöm inte att besöka min engelska blog www.accitravel.com 

 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-06-25 04:27:51

Härligt med massage 😊 Men tråkigt med ryggen, var rädd om dig 💞 Spännande med ny plats och nya äventyr. Skönt att det inte var så långt till Kuranda, så det inte blir så lång resa för er. Den engelska bloggen är jätte bra, nu får man träna upp sin engelska 😜 Ha det så jätte bra och jag ser fram emot att få följa ert äventyr i Kuranda 💞 Ta hand om varandra...Bamsekram Mamma 😘

Postat av: Mormor och Morfar

Publicerad 2015-06-25 10:53:20

Så härligt det låter med massage , men att få den på grund av värk var ju inte så trevligt hoppas det snart blir bättre och att jobbet i Kuranda blir lättare för era ryggar än det tidigare. Lycka till och vi ser fram mot ny information från Kuranda.
Vi har "tragglat"oss igenom den Engelska bloggen ,så duktig du är att skriva, kanske säkrast att vi håller oss till den svenska,men det är kul att få lite språkträning från dig, kanske det kommer något engelskt svar framöver.
Sköt om dig hälsa Anton. Kraaaaam från Mormor och Morfar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Vilka är vi?

Min profilbild

Anton och Andreas

G'day mates! Vi befinner oss just nu i Australien på ett 1-års Work and holiday visum. Vi tänkte blogga lite om våran resa och uppdatera er med våra äventyr och upplevelser!

Tillbaka till Kängoala land

Arkiv